There was an error in this gadget

Monday, July 19, 2010

Ingat Yang Dokter Pesan



Dokter pesan:

Jangan Makan Lewat Malam..
Aku kate: Ala minum xpe..

Dokter pesan:
Kurangkan merokok..
Aku kate: Skali skale xpe kot..

Dokter pesan:
Bersenam slalu 30minit stiap sesi, sminggu 3 kali jer..
Aku Kate: em bz laa, xdk mase..

Dokter pesan:
Ambil Makanan yang berkahsiat dan seimbang.. makan untuk hidup bukan hidup untuk makan..
Aku Kate: Ala prabih duit kat makan je.. lgpun dah beli.. membazir la kalau buang

Dokter pesan:
elakkan steress dalam kerja.. sentiasa berlapang fikiran..
Aku Kata: Alah, kerje.. biase la tu, xstress bkn keje..

Dokter pesan:
Selalu buat pemeriksaan kesihatan...
Aku Kata: ala leceh la, mahal lgpun... klinik kerajaan, bayar rm1 pun kdg2 pemeriksaan xmenyeluruh..

Dokter pesan:
amalkan kebersihan dirumah dan sekitarnya untuk mengelakkan dari sebarang jangkitan penyakit..
Aku kata: tunggu la ujung minggu baru bersihkan rumah


last skali Doktor Kata:
Awak nie byk penyakit kronik, awak ade darah tinggi, kencing manis, sakit jantung komplikasi buah pinggang, angin ahmar.. dan lain2 lg ni..

Aku tanya: eh betol e ape yang dokter ckp nie?

Doktor Kata: em kalau ikut pemeriksaan btol la nie

Aku tanya: Doktor priksa main2 kot, xpon salah check

Doktor kata: eh xla, dah betul nie.. ala relex laa.. awak ade paling cepat pun 2hari lagi nak idup, kalau panjang umur 2 ke 3 bulan haa.. ade mase lg nak bertaubat

Aku tanye: Ade ape 2 kaedah pembedahan untuk sy doktor?

Doktor Kata: bedah xdk rawatan ade.. mahal la.. lg pun nie kne buat mnyeluruh nie.. kne buat apointment dlu

Aku Tanye: hah, skarang xleh wat apointment ke dokter?

Doktor Kata: alah tunggu la minggu dpn tenggok. ok nie xdk masalah

Aku tanye: Abis mcm mane nie dokter?

Doktor Kata: em mcm 2 la..

Aku tanya: Abis perbelanjaan untuk perubatan boleh runding x?

Doktor Kata: boleh.. "Ala prabih duit kat ubat2 je.. lgpun dah ade rawatan.. membazir la kalau tak buat" ala sekejap je ..biase la tu, xsakit bkan makhluk namenye.. tawakkal byk2 pd tuhan..

Aku kata: kenape ini semua terjadi pade saye, ape salah saye.. oh berat sungguh dugaan ini..

Doktor Kata: biase la tu, awak xbuat ape yang saye pesan mase awak mude2 dlu.. em.. alah relex laaa sakit je.. xdk ape lah.. leceh lg pon kalau nak fikir mende yang lepas kan?

huhuhu.. korang pk la sendirik..

0 comments: